Webinar: Three Keys to Great Learning Design

Juin 3, 2020

So many of us fall into positions which include training staff or volunteers, and we often end up figuring out how to do it as we go along. Any one of us can enhance our facilitator toolbox to become more effective with groups – wherever we are in our journeys of learning how to work with groups. One of the ways we can be more effective is to use clear and easy design strategies right from the start of planning a learning-related event.

In this session, we’ll explore the somewhat nebulous topic of learning outcomes and why they are so important to the design of our learning events. We’ll demystify how you can leverage learning outcomes to create events where participants actually learn – not just be a fun place to hang out for a while! You’ll come away from this engaging session with three key strategies to apply right away to the design of your learning-related events. 

By the end of this session you will be able to:

 

  • Describe why writing learning outcomes is such a powerful place to begin when designing learning events 
  • Choose effective verbs when writing learning outcome statements that will help you design an impactful session
  • Use practical strategies to check that you’ve designed a learning event that will spark knowledge and/or behaviour change in your participant

Presented by: Beth Cougler Blom

Beth Cougler Blom, BA, MEd, is a facilitator and learning designer who works with client organizations to design, develop and facilitate face-to-face and online education. She specializes in facilitating workshops on teaching and learning-related topics, and additionally supports organizations as a group process facilitator. She is a Facilitator and Trainer of the Instructional Skills Workshop. Beth leads the 200+ member Victoria Facilitators Group and co-stewards the Victoria Liberating Structures User Group. She is also Associate Faculty at Royal Roads University and the Justice Institute of British Columbia. Beth is one of the co-authors of the open textbook, Facilitating Learning Online (FLO) Facilitation Guide, and is on track to publish her first book, Design to Engage: How to Create and Facilitate a Great Learning Experience for Any Group, with Friesen Press in Fall 2020. She can be reached through www.bethcouglerblom.com.

Date:  Wednesday, June 3, 2020

Time: 10:30 – 11:30am (Pacific Time)/ 1:30 – 2:30pm (Eastern)

Cost: FREE

Sign up Now!

Registration URL:  https://www.vmpc.ca/cgi/page.cgi/Member_Only_Webinars.html

Questions?

Email Lindsay at pd@vmpc.ca.

---------------------------------------------------------------------

Webinaire : Les trois clés de la conception de l’apprentissage

Nous sommes nombreux à nous retrouver dans un poste où il faut former des employés et des bénévoles, et nous n’avons pas d’autre choix que d’apprendre sur le tas comment le faire. Nous avons tous la capacité d’enrichir notre coffre à outils d’animateur et de devenir plus efficaces avec des groupes – peu importe où nous en sommes dans notre parcours d’apprentissage de la façon de travailler avec des groupes. Une des façons de devenir plus efficace consiste à utiliser des stratégies de conception claires et faciles dès l’étape de la planification d’une activité liée à l’apprentissage.

Dans cette session, nous explorerons le thème quelque peu nébuleux des résultats de l’apprentissage et la raison pour laquelle ils sont si importants dans la conception de nos activités d’apprentissage. Nous démystifieront la façon dont vous pouvez miser sur les résultats pour créer des activités où les participants peuvent vraiment apprendre – et non seulement se retrouver dans un endroit divertissant pendant un certain temps! Cette séance dynamique vous permettra d’acquérir trois strategies importantes que vous pourrez appliquer immédiatement dans la conception de vos activités d’apprentissage.

À la fin de cette séance, vous pourrez :

  • Décrire pourquoi rédiger dès le début les résultats d’apprentissage est si important dans la conception des activités d’apprentissage.
  • Choisir les verbes efficaces pour rédiger les énoncés de résultat d’apprentissage qui vous aideront à concevoir une séance dynamique.
  • Utiliser des stratégies pratiques pour confirmer que vous avez conçu une activité d’apprentissage qui favorise l’acquisition de connaissances et (ou) un changement de comportement chez les participants

Présenté par : Beth Cougler Blom

Beth Cougler Blom, BA, MEd, est une animatrice et conceptrice pédagogique qui travaille avec des clients pour concevoir, élaborer et animer des ateliers sur des thèmes liés à l’enseignement et à l’apprentissage, et elle offre également aux organisations son soutien comme animatrice. Elle est animatrice et formatrice de l’Instructional Skills Workshop. Beth dirige le Victoria Facilitators Group, qui compte quelque 200 membres, et elle est également co-responsable du Victoria Liberating Structures User Group. Elle est également membre du corps enseignant de la Royal Roads University et du Justice Institute of British Columbia. Beth est l’une des co-autrices du manuel Facilitating Learning Online (FLO) Facilitation Guide, et elle est sur le point de publier son premier livre, Design to Engage: How to Create and Facilitate a Great Learning Experience for Any Group, chez Friesen Press à l’automne 2020. On peut communiquer avec elle à www.bethcouglerblom.com.

Date : Mercredi le  juin 2020

Heure : 10 h 30 – 11 h 30 (heure du Pacifique) / 13 h 30 – 14 h 30 (heure de l’Est)

Coût : GRATUIT

Inscrivez-vous dès aujourd’hui!

https://www.vmpc.ca/cgi/page.cgi/Member_Only_Webinars_Fr.html

Questions?

Envoyez un courriel à Lindsay à pd@vmpc.ca